مجله الکترونیکی نگاه نو شماره 32
صنعت بیمه شاهد تحولی آرام اما قطعی است و فن‌آوری‌های مرتبط و تحلیل داده دو نیروی پیشرانۀ آن به شمار می‌آیند. اینترنت اشیا از یک مفهوم ذهنی فراتر رفته و با تبدیل شدن به کاربردی واقعی، خصوصاً در حوزۀ خانه‌های هوشمند، مورد توجه بیمه‌گران قرار گرفته است.
صنعت بیمه شاهد تحولی آرام اما قطعی است و فن‌آوری‌های مرتبط و تحلیل داده دو نیروی پیشرانۀ آن به شمار می‌آیند. اینترنت اشیا از یک مفهوم ذهنی فراتر رفته و با تبدیل شدن به کاربردی واقعی، خصوصاً در حوزۀ خانه‌های هوشمند، مورد توجه بیمه‌گران قرار گرفته است. اینترنت اشیا و تحلیل داده باعث می‌شود تمرکز، حتی در رشتۀ زندگی، به‌آرامی به مدیریت ریسک و تقلیل ریسک پیشگیرانه معطوف شود. به‌ویژه آنکه بیمه‌گران در رشته‌های کاری خود هرچه بیشتر از اپلیکیشن‌های موبایل بهره می‌گیرند تا به مشتریان کمک کنند سلامتی، سبک زندگی یا اموال خود را بهتر مدیریت کنند و، به این ترتیب، با ارتقای تجربۀ مشتری و کاهش هزینه‌های خسارت یک رابطۀ برنده-برنده ایجاد کنند.

مدل‌های کسب‌وکار و عملیات بیمه‌گران به‌واسطۀ روندهایی مثل از هم گسیختگی زنجیرۀ ارزش بیمه، فرصت‌های خلق محصولات جدید ناشی از اقتصاد مشارکتی و روند بیمه‌گرانی که خدمات ارزش افزوده را به‌عنوان ابزاری برای متمایز ساختن شرکت‌های خود در بازار رقابتی ارائه می‌دهند در حال تکامل است. توزیع بیمه به‌واسطۀ فن‌آوری‌های جدیدی مثل ربات‌های گفتگو، ابزارهای دیجیتالی که موجب شفافیت و رقابت بیشتر در بازار می‌شوند، و رشد کانال‌های مستقیم در بازار بیمه‌های کسب‌وکارهای کوچک از نو تعریف شده است. جریان فن‌آوری‌هایی که در صنعت بیمه کاربرد می‌یابند نیز هر روز در حال افزایش است. زنجیرۀ بلوکی داده، هوش مصنوعی و خودکارسازی رباتیک فرایندها بعضی از حوزه‌های مهمی هستند که قابلیت زیادی برای ساده‌سازی عملیات بیمه‌گران و، در عین حال، ارتقای تجربۀ مشتری دارند. به همین ترتیب، بررسی‌ها روی واقعیت افزوده نیز آغاز شده است تا کاربردهایی فراتر از بازاریابی را برای آن در بیمه بیابند.

با 10 روند مهم در بیمه در سال 2017 آشنا شوید.
کلمات کلیدی :
نویسنده :
تاریخ انتشار : 1396/04/03
فایل های پیوست