مجله الکترونیکی چشم انداز نو شماره 14 و 15
با توافقات صورت‌گرفته در ژنو و وین و برنامه زمان‌بندی تنظیم‌شده و پس از طی مراحل و روندهای قانونی دیپلماتیک، مقرر است تحریم‌های ناعادلانه‌ی اعمال‌شده علیه کشورمان برداشته شود که این امر اقتصاد ایران را در معرض آزمون سخت و دشواری قرار خواهد


بسمه تعالی
بیمه ایران و پساتحریم
با توافقات صورت‌گرفته در ژنو و وین و برنامه زمان‌بندی تنظیم‌شده و پس از طی مراحل و روندهای قانونی دیپلماتیک، مقرر است تحریم‌های ناعادلانه‌ی اعمال‌شده علیه کشورمان برداشته شود که این امر اقتصاد ایران را در معرض آزمون سخت و دشواری قرار خواهد داد. سخت و دشوار به این معنا که باید دید از فرصت‌های به دست آمده تا چه میزان در جهت انتقال سرمایه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد مملکت استفاده خواهد شد. صنعت بیمه و بیمه ایران نیز به تبع اقتصاد مملکت والبته با شرایط دشوارتری مواجه خواهد بود. حجم پرتفوی صنعت بیمه در مقایسه با قیمت‌های سال 90 کاهش یافته و وضعیت بیمه‌گری و توانگری شرکت‌ها در شرایط مطلوبی نیست. به نظر می‌رسد چالش‌های عمده‌ای که صنعت بیمه در شرایط پساتحریم با آن روبرو خواهد بود عبارت از موارد زیر است و بیمه مرکزی، وزارت اقتصاد و شرکت‌های بیمه باید خود را درجهت کاهش چالش‌ها و بر طرف کردن آنها در شرایط لغو تحریم‌ها آماده کنند و با فرهنگ‌سازی و بهبود نقش نظارتی، و تنوع خدمات، رشد ضریب نفوذ بیمه و پوشش ریسک مناسب کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری‌های کشور، صنعت بیمه‌یی چابک، کارآمد و موثر در ایجاد رونق اقتصادی را معرفی نمایند و شرایط را برای افزایش مشارکت مردم آماده کنند.
• عدم تمایز بیمه‌های بازرگانی و اجتماعی
• کمبود توان مدیریتی و کارشناسی
• سهم بالای شخص ثالث و درمان
• پرتفو محوری
• فقدان پویایی بازارهای پول و سرمایه
• مقررات دست و پاگیر
• فقدان اعتبارسنجی شرکت‌های بیمه
امید است با تغییرات صورت گرفته و انتصاب جناب آقای دکتر حسینی به سمت رئیس محترم هیئت مدیره و مدیریت عامل شرکت سهامی بیمه ایران و همدلی و همزبانی و همراهی کلیه کارکنان معزز بتوانیم از آزمون شرایط پساتحریم سربلند و موفق بیرون آییم.

و من ا... توفیق
بهروز اسدنژاد

شماره نشریه: 14

تعداد صفحات: 20

صاحب امتیاز: شرکت سهامی بیمه ایران

مدیر مسئول و سر دبیر: بهروز اسد نژاد
کلمات کلیدی :
نویسنده :
تاریخ انتشار : 1396/03/31
فایل های پیوست